19 February 2014

PEMANTAUAN SUKAN MEMANAH

PEMANTAUN SUKAN MEMANAH

SUKAN MEMANAH

Tarikh : 18 Februari 2014
Masa Latihan : 4.30 Petang - 7.00 Petang
Tempat : Lapang Sasar Larkin Memanah
Kehadiran
Jurulatih : Jurulatih En Azizul
Jurulatih Sukma : En Shuhairi
Atlet : 7 Lelaki 3 Perempuan

Ulasan :-

Latihan dijalankan seperti biasa iaitu pada pukul 4.30 - 6.00 sesi drilling di lapang sasar memanah , dan di ikuti dengan sesi gym di stadium larkin

Pada bulan Mac , 1 klinik bersama Sekolah Agama Johor Jaya akan dilakukan dan program ini telah mendapat persetujuan dari pihak Sekolah dan Usptn Johor. Di maklumkan JPM dan Setiausja Persatuan akan terlibat sama dalam menjayakan program ini.

Pada bulan Mac jugak , satu Kejohanan Memanah remaja Tertutup Johor akan berlangsung di Lapang Sasar Memanah Larkin Johor , bagi mengenal pasti bakat-bakat baru di samping memberi pengalaman suasana kejohanan sebenar.

Jurulatih

JPM telah memaklumkan pada 19-22 Februari 2014 Kejohanan Memanah Majlis Sukan Daerah akan berlangsung dan JPM akan membuat pemantauan pada hari tersebut.

JPM juga menanyakan hala tuju atlet-atlet yang berumur atas 16 tahun di mana program pelapis adalah di bawah umur 21 tahun , dan ada kah mereka masih berada di bawah program ataupun sebaliknya.

JPM memaklukmkan bahawa , atas peraturan baru oleh pihak JPN , semua atlet yang berumur bawah 12 tahun , tidak dibenarkan untuk menggunakan limb jenis carbon dan arrow jenis carbon.

Atlet

Latihan dijalankan seperti biasa dan kebanyakkan atlet tidak dapat hadir kerana mereka sedang menjalani latihan bersama guru mereka memandangkan kejohanan memanah Majlis Sukan sekolah Dearah akan berlansung.

Masalah utama yang dihadapi di PLN larkin ialah berkenaan pengangkutan atlet ke pusat laitihan kerana atlet - atle yang hadir pada masa latihan , adalah denga inisiatif sendiri iaitu dengan menaiki teksi , menaiki kenderaan sekolah dan selebihnya adala lh atas bantuan ibu-bapa mereka sendiri.

Alatan

Alatan seperti bow dan arrow tidak menjadi masalah kerana bantuan 4 bow baru daripada pihak Majlis Sukan Negara Cawangan Pelapis telah membantu atlet di PLN

Sekian terima kasih






No comments:

Post a Comment