25 October 2011

MESYUARAT JKK SUKAN MENEMBAK BIL 01/2011

TARIKH : 20 OKTOBER 2011
TEMPAT : LAPANGSASAR MENEMBAK BATU PAHAT, JOHOR


Satu Mesyuarat JKK Sukan Menembak Bil 01/2011 diadakan pada 20hb Oktober 2011 dan dipengerusikan oleh Pengarah Majlis Sukan Negeri Johor. Mesyuarat JKK ini dilaksanakan agar dapat memastikan pembangunan sukan di peringkat Negeri dijalankan secara teratur dan sistematik. 

Pelaksanaan JKK Sukan Menembak kali ini adalah antara Majlis Sukan Negeri Johor, Unit Sukan Prestasi Tinggi Negeri Johor dan PPN (Cawangan Pelapis MSNM), Persatuan Menembak Johor, Jabatan Pelajaran Negeri Johor dan Jabatan Belia dan Sukan Negeri Johor serta jurulatih-jurulatih yang dilantik. Dengan melalui kerjasama ini, segala program-program latihan, penyertaan kejohanan dan perancangan akan datang dapat dilaksanakan secara menyeluruh dan terancang bagi melahirkan atlet-atlet muda yang berbakat dan komited di setiap peringkat.

Pelbagai perkara yang dibentangkan dan dibincangkan dalam mesyuarat JKK tersebut. Antaranya adalah :

1. Mengkaji semula program latihan tahunan sukan menembak dari aspek teknikal agar lebih terancang. Manakala pemantauan akan dibuat dari masa ke semasa oleh PPN.

2. Perlantikan jurulatih yang berkelayakan. Pihak USPTN Johor ingin memohon lantikan semula JLN - Nikolaev Victor dari pihak MSNM. 

3. Perancangan pertandingan yang diselaraskan dengan kejohanan peringkat kebangsaan beserta amplikasi kewangan yang telah diperuntukan sepanjang 2011.

4. Penilaian prestasi atlet, jurulatih dan PLN dibuat berdasarkan laporan-laporan bulanan serta pemantauan PPN. Jurulatih dipertanggungjawabkan untuk mengenalpasti dan mencadangkan atlet-atlet yang berpotensi bagi program akan datang.

5. Permasalahan PLN turut dibincangkan dalam mesyuarat JKK ini. Antaranya kerosakan sistem sasaran, baikpulih sistem sasaran,  kerosakan senjata api serta kekurangan aksesori tambahan bagi sukan menembak. Perkara ini diambil berat oleh Pengarah Majlis Sukan Negeri Johor kerana perlu persediaan awal bagi menghadapi SUKMA 2012 di Pahang nanti.

6. PPN memaklumkan program  TID sedang dijalankan dalam tempoh bulan Oktober ini. Manakala, Fasa 2 akan diadakan pada 10 November 2011. 




  Atlet yang hadir menjalani latihan sewaktu mesyuarat JKK diadakan iaitu adik Elaine & Yvonne Ong.

No comments:

Post a Comment