18 June 2013

LAPORAN PEMANTAUAN SUKAN MENEMBAK

LAPORAN PEMANTAUAN 

SUKAN: MENEMBAK

Tarikh:14 JUN 2013
Masa:0930 - 1300
Tempat:PUSAT LATIHAN MENEMBAK NEGERI JOHOR

Kehadiran:

1. Siti Radziah Abd Sahar - PKU
2. Subari Ariffin - JPM
3. Nikolaev Victor - JLN
4. Mohd Nasir bin Ramli - JSM

LATIHAN

1. Shooting Trial Air Pistol & Air Rifle 10m

PERTANDINGAN

1. Seramai 16 orang atlet telah menyertai Kejohanan Menembak Remaja Kebangsaan Ke3 2013(Sport-Excel, NSC,MILO) dan Kejohonan Menembak Piala Tun Hanif yang diadakan pada 06 - 09 Jun 2013.

KEPUTUSAN KEJOHANAN MENEMBAK REMAJA KEBANGSAAN KE3 2013 (SPORT-EXCEL, NSC, MILO)

  • Di dalam kejohanan ini pasukan Menembak Negeri Johor telah menduduki di tangga ke2 dari segi pungutan pingat. Pasukan ini telah meraih secara keseluruhannya 6 emas, 4 perak dan 5 gangsa.
  • Bagi acara 10m Air Rifle Men Team, pasukan ini telah meraih pingat gangsa. Manakala bagi acara 10m Air Rifle Men Individual, Nik Muhammad A'imullah Supardi telah menduduki di tangga ke 5, Iqbal Hazim Nordin di tangga ke14 dan Mohamad Zakee Roslee di tangga ke20.
  • Bagi kategori wanita pula, pasukan ini telah meraih pingat emas di dalam acara 10m Air Pistol Women Team. Erene Chew telah merangkul pingat perak bagi acara 10m Air Pistol Women Individual. Di ikuti dengan rakan pasukannya Elsa Chew menduduki di tangga ke 4, Elaine Ong di tangga ke 16, Yvone Ong di tangga ke 18 dan Nurul Amierra Zulkiflee di tangga ke 25.
  • Eddy Chew telah merangkul pingat emas di dalam kategori 25m Sport Pistol Men Individual. Manakala rakan pasukannya Choo Wen Yan telah menduduki di tempat ke 4 dan Ong Zhen Shen di tempat ke 13. Bagi kategori 25m Sport Pistol Men Team pula, pasukan ini telah meraih pingat perak.
  • Nik Muhammad A'imullah Supardi telah mucul sebagai wira apabila beliau meraih pingat emas bagi acara 50m Rifle Prone Men Individual.
  • Bagi kategori 10m Air Pistol Men Individual, Eddy Chew telah meraih pingat perak. Manakala Choo Wen Yan telah menduduki di tempat ke 4, Ong Zhen Shen di tempat ke 8, Hazeq Haqeem R. Azmi di tempat ke 11. Pasukan ini telah meraih pingat emas di dalam acara 10m Air Pistol Men Team.
  • Nik Muhammad A'imullah Supardi sekali lagi menyumbang pingat gangsa di dalam acara 50m Rifle 3 Position Men Individual.
  • Pingat emas di dalam kategori 25m Pistol Women Individual telah disumbangkan oleh Erene Chew.
  • Eddy Chew telah menyumbangkan pingat emas didalam kategori 50m Pistol Men Individual. Untuk acara 50m Pistol Men Team pula, pasukan ini telah meraih pingat perak.
KEPUTUSAN KEJOHANAN MENEMBAK PIALA TUN HANIF 2013

  • Pasukan Menembak Johor telah menduduki di tangga ke 5 daripada 15 pasukan bagi kedudukan pingat di dalam kejohanan ini.
  • Bagi kategori 10m Air Rifle Men Individual, Nik Muhammad A'imullah Supardi telah meraih pingat gangsa.
  • Pingat Gangsa adalah milik pasukan ini di dalam acara 10m Air Pistol Women Team.
  • Nik Muhammad A'imullah Supardi, telah meraih 2 pingat perak di dalam acara 50m Rifle Prone Men Individual dan 50m Rifle 3 Position Men Individual.
  • Eddy Chew juga telah menyumbang pingat emas di dalam acara 10m Air Pistol Men Individual
  • Bagi acara berpasukan 10m Air Pistol Men Team, pasukan ini telah meraih pingat emas.
  • Choo Wen Yen telah meraih pingat perak di dalam acara 50m Pistol Men Individual. Manakala bagi acara 50m Pistol Men Team pasukan ini telah meraih pingat perak.


ULASAN

1. Ini merupakan kali pertama saya membuat pemantaun bersama PKU bagi sesi perkenalan bersama atlet dan jurulatih
2. En Subari B Ariffin menyatakan terdapat sedikit pertukaran format pertandingan secara menyeluruh mengikut perundangan terkini ISSF yang telah dipinda selepas Olympic London 2012.
3. Jurulatih memohon permohanan dari pihak pentadbiran bagi pembayaran bil elektrik di Pusat Latihan Negeri Johor.
4. JLN, Nikolaev Victor ingin mengambil cuti pada 06hb - 31hb Ogos 2013 untuk pulang ke kampung halaman
5. Atlet menjalani latihan seperti biasa.


Sekian terima kasih

Laporan di sediakan oleh:

Roshaza Azeera bt Roslan
SDO Menembak Negeri Johor
Tarikh: 18/6/2013

No comments:

Post a Comment