09 September 2013

PEMANTAUAN LATIHAN SUAIAN FIZIKAL SUKAN TERJUN SERTA PERJUMPAAN ATLET

LAPORAN PEMANTAUN

SUKAN : TERJUN

TARIKH : 6 SEPTEMBER 2013
MASA : 4.00-5.30 PETANG
TEMPAT : GYM STADIUM LARKIN

Kehadiran:
  1. Puan Nor Rafida : Pegawai Conditioning ISN Johor
  2. Atlet seramai 6 orang.
LATIHAN

1. Tekan Tubi
2. Medicine ball throw
3. Lunges with Dumbell
4. Pike
5. Side Bridging
6. Core training



ULASAN:

1. Pegawai conditioning memaklumkan bahawa kekuatan stamina atlet sedikit menurun kerana pada bulan puasa yang lalu ramai atlet tidak hadir sesi latihan. Namun pegawai tersebut akan meningkatkan semuala tahap kekuatan stamina atlet dengan menjalankan 2 sesi seminggu bagi latihan suaian fizikal

2. PPN mengambil peluang untuk berjumpa dengan atlet selepas latihan dijalankan bagi memaklumkan berkenaan kejohana yang akan disertai pada akhir bulan Oktober ini. PPN juga meminta atlet untuk tidak ponteng latihan selepas ini dan jika ada yang kerap tidak hadir tanpa sebab PPN takkan teragak-agak untuk membatalkan penyertaan atlet tersebut. Ini adalah bagi memastikan atlet akan hadir setiap hari ke latihan dan PPN berharap agar ibubapa dapat memahami masalah berkenaan.

3. PPN juga telah meminta bantuan atlet untuk membantu PPN semasa Program lapor diri atlet baru serta perjumpaan PPN bersama ibubapa atlet pada keesokkan harinya. 

4. Terima kasih diucapkan kepada unit conditioning ISN Johor kerana membantu dalam meningkatkan lagi stamina dan prestasi atlet terjun Pelapis Johor. 





No comments:

Post a Comment