19 May 2010

SIRKIT 2 REMAJA BOWLING JOHOR

KEJOHANAN BOLING MSNJ/USPTN /PSTBJ/ IBUBAPA
SIRKIT REMAJA JOHOR 2010
SIRKIT 2/ OLE2 BOWL IOI MALL KULAI LEG
17 APRIL 2010
Kejohanan Boling MSNJ/ USPTN/PSTBJ/Ibu- Bapa USPTN yag kedua (2nd Leg) telah didadakan di Ole-Ole Bowl, IoI Mall Kulai Johor. Kejohanan dimana mendapat kerjasama baik dengan pihak Ole2- Ole2 Bowl, Ibu-bapa dan guru-guru dari seluruh Daerah Negeri Johor. Penyetaan bagi 2nd Leg adalah sepertimana berikut :-

Bawah 12 tahun lelaki = 21 orang
Bawah 12 tahun perempuan = 15 orang
Bawah 15 tahun lelak =33 orang
Bawah 15 tahun perempuan=20 orang
Bawah 18 tahun lelaki = 27 orang
Bawah 18 tahun perempuan= 7 orang

Jumlah keseluruhan = 127 orang

Selain itu juga, pihak Ole2 Bowl juga telah memberi sumbangan penyediaan bagi Piala Pusingan pada Sirkit Akhir bagi setiap kategori yang dipertandingkan.


Kategori bawah 18 tahun perempuan pula dimenangi oleh peserta dari daerah Kluang iaitu Liyana Putri Bt Suhaimi yang mengalahkan peserta dari Johor Bahru iaitu Syamim Bt Jaini ditempat kedua dan Saidatul Munawarah Bt Abd Matin ditempat ketiga. Jatuhan pin tertinggi pula dimenangi oleh Syamim Bt Jaini yang membuat jatuhan pin sebanyak 191 jatuhan pin.





Mohd Shahrizal Aminuddin daripada daerah Pasir Gudang telah berjaya mendominasi kategori bawah 18 tahun lelaki dengan menumpaskan peserta ditempat kedua iaitu Muhammad Izzat Syahmi dari Kulai Jaya dan tempat ketiga peserta dari daerah Muhammad Azri Syukri Bin Mohd Razif dari Batu Pahat. Selain itu juga, Mohd Shahrizal juga mengungguli acara jatuhan pin tertinggi bawah 18 tahun lelaki dengan membuat jatuhan pin tertinggi sebanyak 246 jatuhan pin.



Bagi kategori bawah 12 tahun perempuan pula dimenangi oleh Izzliyana Bt Salim dari Daerah Johor Bahru. Izzliyana mengalahkan pemain ditempat kedua iaitu Arissa Zharifa Bt Ahmad Zhafreen dari segamat ditempat kedua dan Nurul Athirah dari Pasir Gudang ditempat ketiga. Manakala bagi kategori jatuhan pin tertinggi bawah 12 tahun perempuan dimenangi oleh Anis Nur Fathihah Bt Hanafi dari daerah Pasir Gudang dengan 194 jatuhan pin.





Tidak dinafikan lagi pemenang bagi kategori bawah tahun lelaki dimana juara di Sirkit 1 Johor Bahru iaitu Faris Imadi Bin Daud dari daerah Segamat telah mengekalkan kejuaraan kedua kali ini di Sirkit 2 Ole2 Bowl IOI Mall Kulai Johor. Mohd Faris telah mengalahkan pemain dari Batu Pahat iaitu Teng Koi Yong yang pertama kali bermain di Sirkit 2 ditempat kedua dan tempat ketiga diungguli oleh peserta dari daerah Kluang Mohd Azri Bin Azni. Manakala bagi Kategori jatuhan pin tertinggi Lelaki bawah 12 tahun dimenangi oleh Mohd Fitri Bin Masri dari daerah Segamat.


Amirul Hafiz Bin Noor Haizat muncul pemenang bagi kategori bawah 15 tahun lelaki setelah kecewa pada sirkit 1 di Johor Bahru. Amirul Hafiz yang menduduki n. johan pada sirkit 1 JB akhirnya berjaya menjadi juara pada sirkit 2 mengalahkan rakan sepelatih di Program Pelapis Negeri iaitu Mohd Zareef Bin Abd Matin dari daerah Batu Pahat dan ditempat ketiga pula dimenangi oleh peserta dari Sekolah Sukan Bandar Penawar. Manakala bagi acara jatuhan pin tertinggi di menangi juga oleh Amrul Hafiz Bin Noor Haizat dengan jatuhan pin sebanyak 256 jatuhan pin.







Nur Amira irdeena Bt Mohd Rafi muncul peserta pertama bagi kategori perempuan bawah 15 tahun yang mana muncul sebagai juara di Sirkit 1 dan Sirkit 2..Nur Amira muncul juara mengalahkan peserta ditempat kedua iaitu Nur Syafiqa Mustafa daripada Johor dan Nur Alwany Bt Lahat Dadok dari Johor Bahru. Selain itu juga, Nur Amira Irdeena juga mengungguli kategori Jatuhan Pin tertinggi Perempuan Bawah 15 tahun dengan jatuhan pin senbanyak 224 pin.







peserta bawah 12 tahun perempuan

Peserta bawah 12 tahun lelaki


Peserta bawah 15 tahun perempuan




                                                                          Peserta bawah 18 tahun

terima kasih diucapkan kepada guru-guru, ibu bapa dan ahli jawatankuasa yang sama -sama terlibat secara langsung bagi menaikan mutu sukan boling di Negeri Johor.

No comments:

Post a Comment