08 January 2013

PEMANTAUAN LATIHAN TERJUN & PERBINCANGAN BERSAMA JLN



Pemantauan Latihan Harian Sukan Terjun



Tarikh : 4, 8, 9 & 11 Januari 2013
Masa Latihan : 3.30 -6.30 ptg
Tempat : PLN Terjun Negeri Johor/ Stadium Larkin

Kehadiran :
1. Jurulatih : JLN Xu Ji / Pegawai ISN
2. Atlet : 7 Perampuan 6 Lelaki

Latihan
1. Drylan exercise
2. A,B,C Position tepi pool, 1 & 3 meter Springboard
3. 101 C, 101 B

4. Sirkit Training with ISN.

Peralatan
1. JLN telah membeli tali harness dari China dengan menggunakan wang saku beliau dahulu bagi memudahkan atlet cepat belajar terjunan yang lebih tinggi tahap kesukarannya.

Program Binaan
1. TID yang telah ditangguhkan pada akhir tahun 2012 akan dijalankan pada Bulan Febuari 2013. Tujuan TID ini dijalankan adalah bagi mencari atlet Pelapis untuk berlatih pada sesi pagi pula.

Ulasan
1. Semasa perbincangan bersama jurulatih, PPN telah memaklumkan kejohanan-kejohanan bagi tahun 2013 dan meminta jurulatih dapat menyediakan atlet untuk bertanding ke kejohanan-kejohanan tersebut namun pihak JLN memaklumkan bahawa beliau hanya akan menghantar atlet bertanding dalam kejohanan peringkat Kebangsaan sahaja bukan peringkat terbuka. Kerana atlet sedia ada masih terlalu awal untuk bersaing bersama atlet luar Negara.

2. JLN juga memaklumkan tahap prestasi atlet sedia ada amat memberangsangkan namun beliau tidak akan  memaksa atlet tersebut dengan untuk naik dengan lebih cepat kerana dikhuatiri atlet akan cepat "Burn Out". 

3. Pihak PPN berbangga dapat bekerjasama bersama JLN tersebut memandangkan beliau menunjukkan komitmen yang tinggi semasa latihan dan   amat menjaga hubungan baik bersama atlet. Atlet juga menunjukkan kesungguhan semasa menjalankan latihan bersama beliau.

Laporan oleh : Siti Radziah Abd Sahar



Latihan di Kolam MBJB


Sirkit Training bersama ISN

No comments:

Post a Comment