22 August 2016

JOHOR - PEMANTAUAN LATIHAN BIL 3/ OGOS 2016 - MEMANAH


LAPORAN PEMANTAUAN 

SUKAN : MEMANAH                  

TARIKH : 21 OGOS 2016
NAMA : ZAHARI ZAHAR BIN YUSOF      

MASA :  5.30 PETANG 

TEMPAT : PLN JOHOR BAHRU 

KEHADIRAN

JPM : AZIZUL KHAIRI 
JSM : SHUHAIRI 

BIL ATLET : 12 ORANG 


LATIHAN

Latihan Jarak 

25M, 50M, 70M 
 

PERTANDINGAN 



KECEDERAAN

Tiada


PERALATAN

Tiada 

PROGRAM PEMBINAAN




ULASAN

1. Kehadiran atlet kurang memuaskan berikutan pelajar tingkatan 3 dan darjah 6 terlibat dengan kelas tambahan dan program sekolah 

2. Jurulatih memaklumkan pencapaian atlet di karnival bakat amat memaberangsangkan dengan membawa 4 pingat emas 1 perak dan 3 gangsa bagi kategori 11-13 tahun. 

3. Jurulatih memohon untuk mengadakan kem latihan khasnya atlet bawah 14 tahun yang mana prestasi amat kurang membarangsangkan berikutan kurang penglibatan dan latihan. 

4. Pihak jurulatih mencadangkan agar pihak Persatuan Negeri dan MSN Johor untuk mengadakan Bengkel Jurulatih kepada jurulatih SPTS dan PLD bagi menyampaikan modul dan perlaksanaan Program Bakat, Pelapis Negeri dan Elit. 

5. Pencapaian atlet di SUKMA pula jurulatih menjelaskan atlet -atlet Negeri Johor telah malakukan skoring yang baik khasnya atlet PLN yang rata- rata berumur 17 tahun ke bawah yang mana telah melalukan  rekod pribadi masing- masing. Atlet - atlet ini kurang pengalaman bartanding di peringkat tertinggi khasnya SUKMA. Persaingan skor di Temasya SUKMA amat kompetetif berikutan penglibatan atlet Elit dan Pelapis Kebangsaan bersaing sesama sendiri. 

6. Jurulatih juga mengenal pasti kelemahan adalah kurangnya atlet Johor di Pelapis Kebangsaan dan Podium juga merupakan salah satu dimana kelemahan dan kekurangan pasukan Negeri Johor di Temasya SUKMA. Johor hanya memiliki Seorang atlet program Serantau. 

Sekian terima kasih 
--
Saya yang menjalankan tugas,

ZAHARI ZAHAR BIN YUSOF,
Penolong Pegawai Belia Dan Sukan
Unit Sukan Prestasi Tinggi Negeri Johor
Majlis Sukan Negara Malaysia

SDO Sukan
(Memanah & Taekwondo & Sepak Takraw)

No comments:

Post a Comment