01 June 2010

Pemantauan Sukan Pencak Silat dan Angkat Berat

Tarikh : 28 Mei 2010
Tempat : PLN Pencak Silat, Blok K, Taman Molek, Johor Bahru

Pemantauan bulanan yang telah dilakukan oleh SDO ke PLN Pencak Silat mendapati kehadiran atlet adalah amat memuaskan walaupun masih terdapat segelintir atlet yang masih belum habis peperiksaan di sekolah . Malah, pada hari pemantauan, didapati atlet-atlet Pelapis yang akan mewakili Negeri Johor ke SUKMA juga turut menjalani latihan tambahan di PLN Taman Molek.

JSM memaklumkan latihan dijalankan seperti biasa memandangkan tiada sebarang kejohanan mahupun uji tanding dalam masa terdekat ini.

Latihan yang dijalankan bermula pada jam 9:00 malam tamat pada jam 11:45 malam


Latihan Bebanan


Tunjuk ajar daripada Jurulatih


Taklimat ringkas sebelum beransur pulang



*****************************************************************************

Tarikh : 30 Mei 2010
Tempat : PLN Angkat Berat, Felda Pemanis 1, Segamat

Pemantauan pada kali ini adalah bertujuan untuk mengadakan perjumpaan dengan atlet dan juga melaksanakan Ujian Angkatan Bulanan. Namun, kehadiran atlet adalah amat mendukacitakan kerana hanya 6 orang atlet sahaja yang hadir, manakala yang lain tidak hadir tanpa sebab.

Selain itu, JSM juga memaklumkan kepada SDO berkenaan status di Felda Pemanis yang dilabelkan sebagai kawasan bahaya kerana sedang diserang penyakit malaria yang mana telah berlaku 1 kematian di kawasan tersebut.

Hal-hal lain yang dibangkitkan oleh JSM adalah mengenai peralatan latihan seperti platform yang semakin rosak, dan juga blok untuk back-squat. Walaubagaimana pun, SDO telah memaklumkan bahawa peralatan tersebut akan diberikan secepat mungkin (ketika entri ini ditulis, papan platform yang digunakan semasa Pertandingan Angkat Berat Inter-Zon Selatan 2010 dan juga blok back-squat milik Majlis Sukan Negara di gym Angkat Berat Negeri Johor sedang dalam perjalanan untuk dihantar ke Felda Pemanis 1).




Kecil-kecil cili padi


Ganas!


Back-squat


Platform pecah


..

No comments:

Post a Comment