06 October 2015

JOHOR - TERJUN: PEMANTAUAN Bil.1 OKTOBER 2015

LAPORAN PEMANTAUAN

SUKAN : TERJUN
                  
TARIKH : 5 OKTOBER 2015

NAMA : MOHAMAD RASHIDI BIN DAUD

MASA : 3.30 PM

TEMPAT : KOLAM RENANG MBJB LARKIN

JURULATIH
JLN: YAO FU LIN

KEHADIRAN
BIL ATLET : ATLET LELAKI 1 ATLET PEREMPUAN 4

LATIHAN
1) 1 meter
2) 3 meter

PERTANDINGAN
Tiada

KECEDERAAN
- Atlet kurang sihat akibat jerebu tetapi masih datang latihan. Untuk atlet yang kurang sihat, intensiti latihan dikurangkan dan mereka hanya melakukan beberapa latihan berbentuk 'core'.

PERALATAN
Hak Milik MBJB.

PROGRAM PEMBINAAN
Tiada

ULASAN
1. JLN Yao Fu Lin telah dibawa ke Sekolah Sukan Bandar Penawar (SSTMI) bagi melihat fasiliti dan kelengkapan di sana.

2. Kami di USPTN Johor merancang untuk menempatkan JLN Yao Fu Lin di SSTMI sebelum mula persekolahan tahun 2016. Pihak Pengetua SSTMI juga telah bersetuju akan kemasukan 4 atlet terjun ke sana dan memberikan kemudahan yang sama seperti atlet sukan lain.

3. JLN Yao Fu Lin telahpun bersetuju akan perancangan ini dan memohon untuk membantu cari penempatan. Beliau juga ingin meneruskan latihan untuk atlet TID 2015 di Larkin pada hujung minggu. Tambahan, beberapa peralatan yang lama / tiada perlu ditambah seperti: Springboard, Harvest & High-Performance Trampoline.

4. Seterusnya, kami ingin melantik JSM Aizat Husaini bin Sapieh sebagai JPM yang dipinjam daripada jabatan MARA Pontian bagi melatih sepenuh masa atlet baru. Ini kerana kemasukan ke SSTMI bermula pada umur 11 tahun, atlet yang berumur 11 tahun ke bawah akan dilatih oleh Aizat dan kemudian diserapkan ke SSTMI bagi pembekalan atlet terjun yang berterusan.

5. Semoga perkara ini mendapat makluman dan tindakan pihak Bahagian Atlet bagi membantu kami menyediakan satu sistem pembekalan atlet yang berterusan dan fasiliti latihan yang lebih lengkap.


Mohamad Rashidi Bin Daud
Pegawai Pembangunan Negeri
Unit Sukan Prestasi Tinggi Negeri Johor
-( Menembak - Terjun -  Renang - Skuasy )-
Tel   : 013-7192169 / 07-5545972
Faks : 07-5548706


No comments:

Post a Comment