31 January 2010

DIVING MINI COMPETITION 01/2010

DIVING MINI COMPETITION 01/2010
DATE: 31 JANUARI 2010/SUNDAY
VENUE: KOLAM TERJUN MBJB LARKIN
ATLET: 7 ORANG
ORGANIZER: SDO, COACH & PARENTS
EVENTS: 1 & 3 METER SPRINGBOARD (SENIOR & JUNIOR)
5 METER PLATFORM (SENIOR ONLY)


Untuk kali pertamanya Pelapis Johor telah mengadakan satu Mini Competition bagi sukan terjun. Mini competition ini diadakan bagi memberi peluang serta pendedahan kepada atlet baru terutamanya akan keadaan sebenar pertandingan terjun dijalankan. Ia juga adalah untuk menilai tahap prestasi atlet baru dan lama. Pertandingan kali ini telah dianjurkan dengan kerjasama ibu-bapa,jurulatih dan Pegawai Pembangunan dan masing-masing mempunyai tugas-tugas sebagai teknikal pertandingan di mana Coach Agnes banyak membantu memberi penerangan kepada ibu-bapa cara-cara pertandingan sebenar dijalankan. Terima kasih diucapkan kepada ibu-bapa di atas kerjasama dan sokongan yang anda berikan.(Teknikal Pertandingan)

Bagi ulasan prestasi atlet pula, setakat hari ini prestasi atlet baru terutamanya amat membanggakan, dimana seorang atlet baru telah pun mengatasi 2 orang atlet senior dengan mengumpul mata yang lebih tinggi, beliau juga telah menduduki tempat pertama pada pertandingan kali ini. Beliau ialah adik Azie Shaminie yang kini berusia 8 tahun. Tempat kedua pula telah diduduki oleh adik Sin Yao dan Tempat Ketiga pula telah dimenangi oleh adik Nurannatasia. Berapa cenderahati telah diberikan sebagai pembakar semangat kepada para pemenang. Tahniah kepada semua atlet yang bertanding.(Para Pemenang 1st-4th)

Walaubagaimanapun, atlet masih perlu berlatih dengan lebih gigih lagi agar tahap "DD" (difficulty of dive) mereka meningkat. Walaupun ada yang menunjukkan peningkatan namun masih ada lagi atlet yang belum menunjukkan prestasi yang memuaskan. Diharap atlet dan jurulatih akan lebih gigih berlatih selepas ini. Kekurangan kelengkapan latihan bukanlah alasan untuk menunjukkan prestasi yang baik.
Sekian Terima Kasih.
(Sepanjang Pertandingan)





No comments:

Post a Comment