31 March 2011

Ujian Kecergasan Sukan Menembak Bersama ISN, Pusat Satelit Larkin, Johor

Tempat : SMK. Banang Jaya, Batu Pahat, Johor
Tarikh : 26 Mac 2011
Kehadiran : 35 orang atlet & 2 JPM

Ujian kecergasan telah diadakan oleh pihak ISN Pusat Satelit Larkin bagi Sukan Menembak pada 26 Mac 2011 bertempat di SMK. Banang Jaya, Batu Pahat, Johor. Seramai 35 orang atlet telah menghadirkan diri bagi menjalani ujian tersebut dan dibawah pemantauan Cik Norasikin dan 2 orang JPM iaitu En. Subari dan En. Mohd Nasir. Semua atlet Sukan Menembak ini terdiri daripada atlet-atlet senior dan juga atlet dari pemilihan TID 2009 dan 2010. 

Ujian Kecergasan dilakukan bagi menilai prestasi kecergasan dan ketahanan fizikal setiap atlet Sukan Menembak dibawah program Pelapis Negeri Johor. Segala ujian yang diadakan adalah dibawah pemantauan dan kerjasama oleh 5 orang pegawai ISN Pusat Satelit Larkin iaitu :

1. En. Mohd Nawawi
2. En. Mohd Najib
3. En. Azlan
4. Puan Nurul Azura
5. Puan Nor Rafida

Antara ujian yang dijalankan adalah sepertimana berikut :
1. Pecut 40 Meter - 2 trial
2. Sit up
3. Push Up
4. Sit and Reach
5. Standing Jump
6. Shuttle Run / Beep Test



 


Selepas ujian kecergasan, Puan Azura turut membuat 'questionaires' kepada atlet-atlet yang akan menyertai SUKMA 2012 di lapangsasar menembak. Di samping itu, En. Subari turut memaklumkan bahawa beliau berharap agar pihak USPTN Johor dan ISN dapat membuat sesi psikologi kepada atlet Sukan Menembak bagi membantu persediaan mental atlet-atlet di kejohanan. 

Terima kasih atas kerjasama yang diberikan oleh pihak ISN dan atlet serta jurulatih Sukan Menembak dalam meningkatkan prestasi atlet Pelapis Negeri Johor dalam pembangunan Sukan Menembak Negeri Johor. 
5. Sit up

No comments:

Post a Comment